فواید ورزش کردن

فواید ورزش کردن

ورزش به عنوان هر حرکتی که باعث تحرک عضلات شما شود و بدن شما کالری بسوزاند ، تعریف می شود.

انواع مختلفی از فعالیت های بدنی وجود دارد ، از جمله شنا ، دویدن ، پینگ پنگ بازی کردن ، پیاده روی و بازی بدمینتون،

ثابت شده است که فعال بودن از نظر جسمی و روحی فواید زیادی برای سلامتی دارد. حتی ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید

در اینجا چند روش برتر وجود دارد که ورزش منظم برای بدن و مغز شما مفید است.

1. ورزش کردن می تواند احساس خوشبختی به شما بدهد
ورزش برای بهبود خلق و خوی شما و کاهش احساس افسردگی ، اضطراب و استرس بسیار مفید است

در قسمت هایی از مغز تغییراتی ایجاد می کند که استرس و اضطراب را تنظیم می کنند. همچنین می تواند حساسیت مغزی را برای هورمون های سروتونین و نوراپی نفرین ، که باعث تسکین احساس افسردگی می شوند

علاوه بر این ، ورزش می تواند تولید اندورفین را افزایش دهد و کمک به تولید احساسات مثبت و کاهش درک درد است

ورزش علائم را در افرادی که از اضطراب رنج می برند ، کاهش می دهد. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا از وضعیت روانی خود آگاهی بیشتری داشته و حواس پرتی را از ترس خود تمرین کنند

2.ورزش کردن می تواند به کاهش وزن شما کمک کند
برخی مطالعات نشان داده اند که عدم تحرک عامل اصلی در افزایش وزن و چاقی است برای درک تأثیر ورزش در کاهش وزن ، درک رابطه بین ورزش و مصرف انرژی مهم است.

بدن شما انرژی خود را به سه روش هضم می کند: هضم غذا ، ورزش و حفظ عملکردهای بدن مانند ضربان قلب و تنفس.

هنگام رژیم ، کاهش کالری دریافتی میزان متابولیسم شما را کاهش می دهد و این باعث کاهش وزن می شود.  ورزش منظم میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد ، که باعث سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن می شود

علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که ترکیب ورزش های هوازی با تمرینات مقاومتی می تواند از دست دادن چربی و حفظ توده عضلانی را به حداکثر برساند ، که برای جلوگیری از کاهش وزن ضروری است

3.ورزش کردن برای عضلات و استخوان های شما مفید است
ورزش در ساخت و حفظ قدرت عضلات و استخوان ها نقشی اساسی دارد.فعالیت جسمی مانند وزنه برداری می تواند عضله سازی را هنگامی که با دریافت پروتئین کافی همراه است تحریک کند.

این به این دلیل است که ورزش به آزاد سازی هورمون هایی کمک می کند که توانایی عضلات شما را در جذب اسیدهای آمینه تقویت می کنند. این به آنها کمک می کند تا رشد کرده و از بین رفتن آنها کاهش یابد

با افزایش سن ، افراد تمایل به از دست دادن توده و عملکرد عضلانی خود دارند ، که می تواند منجر به جراحات و ناتوانی شود. تمرین فعالیت بدنی منظم برای کاهش از دست دادن عضلات و حفظ قدرت با افزایش سن ضروری است همچنین ، ورزش علاوه بر کمک به جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالاتر ، به ایجاد تراکم استخوان کمک می کند

جالب توجه است که نشان داده شده است ورزشهای دارای تأثیر زیاد ، مانند ژیمناستیک یا دویدن ، یا ورزشهای دارای تأثیر عجیب و غریب ، مانند فوتبال و بسکتبال و والیبال و بازی اسکیت، باعث افزایش تراکم استخوان نسبت به ورزشهای غیر ضربه مانند شنا و دوچرخه سواری می شوند.

4- می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد
ورزش می تواند یک تقویت کننده واقعی انرژی برای افراد سالم و همچنین مبتلایان به بیماری های مختلف باشد

علاوه بر این ، ورزش می تواند به میزان قابل توجهی سطح انرژی را برای افرادی که از سندرم خستگی مزمن (CFS) و سایر بیماری های جدی رنج می برند ، افزایش دهد

در حقیقت ، به نظر می رسد ورزش در مقابله با CFS نسبت به سایر روش های درمانی ، از جمله درمان های غیرفعال مانند شل شدن و کشش ، یا عدم درمان اصلاً م moreثرتر است

بعلاوه ، نشان داده شده است که ورزش باعث افزایش سطح انرژی در افرادی می شود که از بیماریهای پیشرونده مانند سرطان ، HIV / AIDS و مولتیپل اسکلروزیس رنج می برند

5. می تواند به سلامت پوست کمک کند
پوست شما می تواند تحت تأثیر میزان استرس اکسیداتیو در بدن شما قرار گیرد.

استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن نتواند صدمه ای که رادیکال های آزاد به سلول وارد می کند کاملاً ترمیم کند. این می تواند به ساختارهای داخلی آنها آسیب برساند و پوست شما را خراب کند.

حتی اگر فعالیت بدنی شدید و طاقت فرسا می تواند به آسیب اکسیداتیو کمک کند ، ورزش منظم و منظم می تواند تولید آنتی اکسیدان های طبیعی بدن را که به محافظت از سلول ها کمک می کنند ، افزایش دهد

به همین ترتیب ، ورزش می تواند جریان خون را تحریک کرده و سازگاری سلول های پوستی را القا کند که می تواند به تأخیر انداختن پیری پوست کمک کند

6. می تواند به سلامت مغز و حافظه شما کمک کند
ورزش می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و از حافظه و مهارت های تفکر محافظت کند.برای شروع ، ضربان قلب شما را افزایش می دهد ، که باعث جریان خون و اکسیژن به مغز شما می شود.همچنین می تواند باعث تولید هورمون هایی شود که می توانند رشد سلول های مغزی را افزایش دهند.

علاوه بر این ، توانایی ورزش برای جلوگیری از بیماری مزمن می تواند برای مغز شما مفید باشد ، زیرا عملکرد آن می تواند تحت تأثیر این بیماری ها قرار گیرد

فعالیت بدنی منظم به ویژه در بزرگسالان از زمان پیری مهم است – همراه با استرس اکسیداتیو و التهاب – باعث تغییر در ساختار و عملکرد مغز می شود

سرانجام ، نشان داده شده است که ورزش باعث کاهش تغییرات در مغز می شود که می تواند باعث بیماری آلزایمر و اسکیزوفرنی شود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-57915000